Follow Me

Friday, July 31, 2009

Terimalah Hakikat


Terimalah hakikat bahawa aku memang seorang yg susah untuk berubah..
Terimalah hakikat bahawa aku ini seorang yang lantang menyuarakan pendapat..
Terimalah hakikat bahawa aku nampak kuat tapi jiwaku sangat rapuh...
Terimalah hakikat aku ingin pengertianmu...
Terimalah hakikat bahawa apa yang ku buat ini adalah untuk mempertahankan sebuah harga diri..
Terimalah hakikat bahawa aku tak ingin melihat anak bangsaku lalai dan cuai...
Terimalah hakikat bahawa apa yang ku buat ini kerana aku ingin berjaya...
Terimalah hakikat bahawa aku sayang kamu dan mereka semua...

Tapi...

Jika kamu tidak dapat menerima hakikat ini..

Aku tidak dapat berbuat apa-apa...kerana satu hari nanti kamu semua akan faham hakikat sebenarnya...

Bagiku tiada siapa yang boleh memperkotak katikkan maruahku krn aku manusia biasa yang ada harga diri...

Aku tidak marah kamu dan mereka...jika kamu semua tidak memahami diriku.. sebab aku ini orang yg bervisi.. selagi ada peluang.. selagi ada nyawa.. selagi ALLAH mengizinkan aku akan terus berjuang.... kerana ini adalah titik tolak kehidupanku...

2 comments:

Marriatyi Morsin said...

napenya ni rehan?
aku terima hakikat ko nih kawan aku :D

sitinurulhawa said...

aku pon terima hakikat ko makan bnyk mana pon kurus, tp aku bukan mian susah nak kurus