Follow Me

Thursday, July 9, 2009

Blur......

Aku xtaulah nak ghoyak camne... hari ni memang aku blur dari pagi... dahlah terlambat bangun kul 6.30 baru terjaga.. mandi2, sembahyang terus kuar antar pza g sekolah.. dahlah sekolah dia tu awal giler masuk.. kul 7.15am dah start... ehmm... aku ingat aku dah lambat sangatlah ni.. angkat tia kemas2 ambik baju tia terus turun.. tgk2 si pza dgn slow motion nya cam xhengat hari dah siang... aku kalau buletin pagi dah start tuh kira dah lambatlah.. tapi dia bleh plak lenggang mak limahkan... aku yg anta dia g skul ke dia yg antar aku sekuarga nih.. konfius makcik... ????

Mak aku sempat lagi sound.. semalam dah janji nak anto dia gi Taib Andak umah ma ayah dia merangkap ayahwe ngan makwe aku.. sibuk nak nganto durianlah, jagunglah, tempoyaklah.. macam2... maklumlah hasil dari kebun sendri... Akupun bincang2 lebih kurang dalam dah lambat tuh.. cakap kena pegi pagi2.. sebab aku ada keje nak buat kat kedai... mak aku on jelah..

Tiba kat skolah pza, jam dah kul 7.20am.. maklumlah jarak umah ngan skola jauh gak.. kalau merempitpun kurang2 10-15min gak.. tapi adik aku mmg cool aku kalau dulu lambat sah2 kecut perut.. ingat dia plg lambat.. ramai lagi yg lambat.. so, kalau pk2 what for skolah start awal??? ntahlah.. silap2 separuh nama budak kat skolah tuh ada dlm buku pengawas... ntah2 pengawaspun lambat heheheheh

Aku balik umah sewa jap mandikan tia pastu ambik mak aku.. Sampai je terus borak2 cam xingat dunia yg ayah aku tinggal sorang kat umah jaga kedai.. adik aku g kl ada course.. tgk2 jam dah kul 10am.. pelagi terus je salam2 balik... Elok je sampai halfway makcik aku call.. "han, bag tinggal ni..." perghhh haru giler... sume dalam tuh plak . ngan cheque book, hp (plg penting tuh) dan segala khazanah alam dalam bag doraemon tuh... apsal plak aku xingat yg aku ada bwk beg ni... " xpelah mak jah, ptg nanti han ambik.." jauh gak tuh dlm 40min lah... tapi ptg tuh betul2 xsempat nak mencelah... aku hidup satu hari tanpa hp.. blurrr giler... cam terputus ngan dunia luar.. walaupun selalu hp tuh termissed call... Esok barulah aku bertemu semula dgn hp aku... sian orang yg call aku... mesti pk ntah manelah aku letak hp aku tuh.... Mudah2an xda call yg penting...

3 comments:

idasm said...

susah kalau dh biasa ada hp tetiba takde.. kelam kabut jugak tu, nak2 yg berbisnes mcm dhan..

sitinurulhawa said...

minggu yg pelik dah nak berakhir? diakhirki pulak dengan yang pelik2 haha

dhan said...

k.ida: memang betul kat ida... tapi dhan xkesah sgt sbb kengkawan n customer tau dhan ni mmg payah sket angkat phone.. maklumlah xske letak hp dlm poket... dorang mesti call che nafis.

awa: ntah nape ntah memang pelik2 akhir2 ni.... :p