Follow Me

Sunday, July 12, 2009

Interview

Esok ada interview vendor FELDA.. dah lama xpegi interview.. last pegi masa interview apply kedai MARA.. Aku ni fobia sket nak jumpa orang. sebab tu xleh jadi marketing.. rasa rendah diri tu tinggi sangat.. kengkadang rasa cam xyakin ngan diri sendiri..

Masalahnya.. bukan sebab rasa xyakin ngan diri sendiri tapi lebih pada penampilan diri.. maklumlah kalau orang cantik ni peluang dia lebih sket.. Tapi so far interview yang aku pegi kebanyakannya xpandang rupa paras sangat.. kalau xkesian gak kat aku ni.. Harap interview esok berjalan dgn lancar... Korang doakan tau.. :)

Teringat kisah seorang teman.. Dia memang pandai every sem 3pointer.. dari diploma sampailah degree xpernah mengecewakan.. aktif pun aktif gak.. kalau setakat nak berdebat tentang sesuatu topik nii memanglah xda masalah.. tapi apa yang menyedihkan.. dia adalah mangsa keadaan..Interview xpernah dapat.. kalau sekali dua memaanglah bukan rezeki dia.. tapi dah berpuluh rasanya.. jawatan yg guna SPM pun xpernah sangkut.. kengkadang kesian dengan dia.. sebabnya.. dia bukan seorang yang cantik sangat.. lebih kurang akulah.. cuma dia tu versi berisi aku ni versi kurus.. Last2 dia ambik keputusan sambung KPLI so skrg Alhamdulillah.. dah jadi cikgupun.. walaupun itu bukan cita2 asalnya...

Macam2 ragam orang ni.. kengkadang orang yg xberapa layak tuh senang je dapat.. tapi orang yg betul2 layak susah sangat nak dapat... tapi xsemua orang cantik tu xlayak dan yg xcantik tu xlayak.. tapi tepuk dada tanya selera....


9 comments:

Umie said...

tu rezeki masing-masingkan dhan...umie ni pun dulu bercita-cita jd cikgu dah pegi exam 2x pun xdapat..ada diploma pun cari kerja guna SPM jugak..alhamdulillah dah ada kerja ni pun syukur gak....

idasm said...

gud lauck for u! harap semuanya berjalan lancar.

idasm said...

gud luck for u! harap semuanya berjalan lancar

Marriatyi Morsin said...

good luck rehan...aku doakan yg terbaik utk ko

dhan said...

umie: betul tu.. Ajal maut, rezeki jodoh semua di tangan Allah.. hanya DIA yg mengetahui apa yg terbaik untuk hambaNya

k.idasm: thanks akak...

maity: thanks maity.. mudah2an sumenya ok

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

dhan..
mungkin bukan kerana tak cantik dhan, belum ada rezekilah tu, tingkatkan lagi usaha dan jangan lupa doa banyak2 dhan..masa temuduga tu baca apa2 yang patut ya...doa for u will sucessful dhan..AMIN..

dhan said...

k.yati
thanks...bukannya ape.. selalu rasa cam rendah diri.. dahlah orangnya mcm xbape besar.. hehehehehe.. mudah2an ni rezeki dhan.. :)

che ann said...

han..all the best 4 the interview.....jgn gitu..semua ciptaan Allah ni ada kelebihan masing2..hanya kita yang tak menyedarinya...kena percaya qada & qadar....and things happen for a good reason han..

sitinurulhawa said...

semoga berjaya han.

aku jumpa ramai orang cantik/hensem tapi tak sedap mata memandang, meluat lagi ada huhu.

aku pernah pergi 1 temuduga kerja. aku seorang je calon perempuan. ada ujian bertulis. di takdirkan Allah, aku dapat kerja tu. aku pon tanyalah pada si penemuduga tu kenapa pilih aku - sedangkan ujian bertulis tu pun aku salah - dia kata sebab aku confident gilerr.. walaupun jawapan aku salah hahaha. alhamdulillah :)