Follow Me

Monday, July 13, 2009

Malang Tak Berbau

Betullah orang cakap, bahaya ada dimana2.. sepatutnya hari ini aku g interview tapi disebabkan kereta aku ACCIDENT depan kedai xdapatlah pegi.. Accident yang teruk huhuhuu.. punyalah panic xsempat nak snap pic..
Alkisahnya begini.. Aku singgah kedai jap nak ambik segala hal2 yang berkaitan dengan interview tuh.. disebabkan xde parking che nafis telah parking dibahu jalan.. oklahkan.. sebab ramai gak orang yang parking.. Bile keadaan lengang, Che nafis suruhlah aku park dpn kedai.. kebetulan adik akupun ada.. dalam 10-15min kemudian sedang kitorang bz2 kat dalam kedai.. tetiba DUMM!!! bunyi yg sangat kuat dan dasyat.. huhuhu ..aku terus berdebar2 dan jengah kat depan kedai.. YA ALLAH keta aku... :( memang dasyatlah sebab kiri kanan kena.. rupa2nya Pakistan yang bawak..

Che nafis kuar.. muka cool jekan.. masalahnya keta aku memang dah teruk gilelah.. dahlah keta beralih posisi.. hentam kat tank minyak.. tayar dah masuk dalam.. sebelah kereta kelisa kena gak tempias.. bumper belakang ngan tayar teruk.. Korang bayangkanlah kalau sampai keta proton yang besi padu tuh boleh terpeleot.. punyalah kuat.. apatah lagi keta waja ngan kelisa yang besi biasa2 jer... bincang punya bincang kul 1ptg xsettle lagi.. orang dah ramai kerumun.. Ayah aku dah datanglah...

Yang kelakarnya Pakistan tu bleh plak bagi choice kat kitorang.. bukan kitorang yg bagi choice kat dia.. ini sape yg langgar sape nih.. bleh plakkan... oklah xkesahlahkan Mula2 nak settle tepi.. ada pakistan karpet sebelah kedai aku tuh dok pujuk settle luar sbb pakistan yg bawak keta tu xde lesen.. ketapun baru beli semalam.. oklah kan.. ayah aku mintak RM5000 sbb memang dah teruk giler.. kalau ketukpun memang xsenonohlah.. pintu blkg 2 2 rosak.. kiri kanan... bumper blkg... tank minyak lagi.. dia cakap nak bayar bulan2... hello!!!! ingat jual karpet ker? utang bayar bulan2... last2 kitorang report je.. polis trafik dtg saman pakistan tu.. then towman bawak towing car tarik keta aku g bengkel.. sadis.. claim insurans keta pakistan tu lah... banyak woo dia bayar... dua2 keta lak tuh.. campur keta dia lagi... hangus duit...

Petang tuh g wat repot kat balai.. pakistan tu kebetulan report dulu.. dia jeling je kat aku ngan tia.. lantaklah bukan kitorang ada marah2 diapun... just bincang... tengok cam xpuas ati plak kan...Dahlah wat report tipu.. cakap terlanggar sket.. sbb nak parking... banyaklah dia.. dah tau kawasan taman bawak siap drift2 cam kat litar plakkan... Sendri mau ingatlah... Lu pikirlah Sendiri

Walau apapun aku tetap bersyukur.. kerana pada waktu itu.. kami sume xde dlm keta.. xdpt aku bayangkan kalau kitorang ada dlm keta.. sebab aku biasanya kalau mak aku ada.. aku memang dok blkg driver.. huhhuhhu Alhamdulillah ALLAH masih melindungiku.. Semoga DIA akan terus melindungiku... AMIN..
So interview aku ditangguhkan esok kul 8.00pagi.. sebenarnya nak petang tapi bile dia tanya aku dalam blur2 terjawab pagi... hadoiii dahlah kul 8.00pagi.. nak anto puteri raja tuh g sekolah kul 7.00pagi.. nak sampai jb kul bape?.. ehmm... apa2hal moga segalanya berjalan lancar...AMIN


6 comments:

idasm said...

turut simpati ngan musibah yg melanda. harap tabah. syukur dhan n famili selamat.

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

alahai dhan..orang pakistan tu mabuk ke apa? kereta tak bergerak dilanggarnya, isk..baik ko tak apa2.baik Tia kat dalam kedai..ngeri juga ya..kereta parking pun kena hentam...Alhamdulilah..ko sekeluarga selamat dhan..

Umie said...

alhamdulillah..nasib baik xda papa..bimbang gak td mana tau ada org kat dalam kereta..naper la org pakistan tu..kalu x reti nak bawa kereta, jgn la bawak..anyway..gud luck utk interview tu k..mungkin ada hikmah disebaliknya...

sitinurulhawa said...

mamarazzi, mana gambornya?

aku lawak part byar bulan tu han.. ko turun jb ek hari ni. apsal tak call aku

NIk Fauziah Nik Hussin said...

salam dhan...
alhamdulillah, tkde pape...rosak kete blh baiki..klu cedera, patah riuk lagi susah kan.. apapun, syukur Allah lindung daripada perkara tak baik!

dhan said...

k.ida: terima kasih.. Alhamdulillah kami sume selamat...

k.yati: orang pakistan tu xde lesenpun.. tulah saya ckp ngan mak saya.. mlm tadi org tu xlena tidur sbb xsabo2 nak drive keta maklumlah baru beli.. namapun xtuko lagi...

umie: thanks umie.. Alhamdulillah xde perkara buruk berlaku..

awa: aku dah panic.. gambopun lupe nak ambik.. ketapun dah g bengkel...aku bukan xnak call ko tp aku xg bandar.. aku merambu kat jj tebrau ngan angsana... 2 shopping mall aku jelajah hahahaha...

k.nik: betul tu k.nik, Alhamdulillah saya ngan kuarga xde pape... mungkin ada hikmah yg kita xnampak..

TERIMA KASIH ATAS KEPRIHATINAN DAN DOA KALIAN... muaahs