Follow Me

Sunday, July 5, 2009

Tia Injured...

Cuak giler aku bile tetiba Tia menjerit seperti menahan kesakitan yang teramat sangat.. Aku bergegas berlari mendapatkan dia... Aku tengok Che Nafis duduk memangku dia.. dan dia terus menjerit2 menangis... Aku ingatkan Che Nafis terpijak tangan dia.. rupa2nya tangannya luka terhiris pisau yang cuba diambil dari kaki ayahnya...
Bersalahnya aku bile melihat darah menitis2 dari tangannya.. Aku jadi xtentu arah dan panik kejap.. Lari g ambik minyak gamat.. lari g ambik kain...
Sebenarnya Che Nafis tengah menyiapkan trofi untuk adik aku tuk projek PSV dia.. then, Che Nafis xperasan pisau tu jatuh kat lantai... Aku ngeri nak tengok luka yang dalam tuh.. letak minyak gamat.. mungkin pedih.. meraung2 dia.. sian sangat...
Terasa bersalah sangat dia injured... sebab kecuaian aku ngan Che Nafis dia jadi mangsa... Mudah2an benda2 sebegini xkan berlaku lagi...
Aku sure sangat bukan mak ngan ayah aku je yang akan bebel aku.. tapi korangpun mesti bebel kat aku... :( aku tau aku salah.... sob..sob..sob...

6 comments:

Marriatyi Morsin said...

alamak rehan..ko jgn rasa bersalah...xpe lps ni korang mesti lg berhati3...
sian tia

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

dhan..perkara2 begini memang akan berlaku..kalau terlalai sesaat..tapi inilah proses pembesaran Tia, insya-ALLAH ko akan lebih berhati2kan..

dhan said...

maity: mudah2an aku akan lebih berhati2...

k.yati: Thanks k.yati atas peringatan ini...

NIk Fauziah Nik Hussin said...

salam dhan.. lama tak singgh sini.. glad to say.. akak dah kembali!! (baca ngan nada menjerit kesukaan hahha)..
ala lor.. sian kat Tia. Tp ada kebaikannya gak.. esk2 dia tak berani main pisau dh, dan dhan akan lebih beringat. Bak kata k.yati.. proses pembesaran! mcm2 yang akan dia alami!

zara said...

Perkara ini terjadi secara spontan dan pantas. Adakalanya kita tercuai sejenak dan waktu itulah anak-anak mengundang bahaya itu. Jangan salahkan diri. Ianya berlaku kepada setiap keluarga. Walau begitu berhati-hati sekali pun, ada sejenak kita terleka.

Minyak gamat tu memang elok untuk ubat luka. Harap cepat baik.

Muahhh untuk Tia my sweet girl...

dhan said...

K.Nik: rindu kat akak... tapi memang saya cuak.. hope xlagi cuai di masa akan datang..

K.Zara: Alhamdulillah tia dah ok.. esoknya dah kepoh balik tapi dia still ingat tangan dia luka.. dan dia dok belek2 tangan sambil tunjuk kat saya atau ayah dia.. pastu bagitaulah yg tangan dia luka.. tapi dalam bahasa yang hanya dia tau.. tapi kami sume paham.. hahahahaa