Follow Me

Tuesday, July 7, 2009

Hakikat Sebuah Kehidupan....

Korang rasa betul ke kawan ketawa mudah dicari.. kawan menangis susah dicari? Dulu.. waktu aku belajar.. aku rasa aku xpernah rasa sunyi sbb aku dikelilingi pelbagai peringkat kawan... dari kawan yang pendiam.. kawan yg jenis huha huha... happy all times... kawan yang rajin.. kawan yang malas... sumer ada... so aku xpernah rasa ungkapan tu relevan utk aku pada waktu itu...
tapi skrg aku setelah aku keje.. jumpa pelbagai jenis orang.. aku mengakui sedikit demi sedikit.. kawan2 itu xde... kawan yang waktu dahulu memang kamceng.. tdo sebantal.. makan sepinggan hilang macam ribut.. SMS xberbalas... call xberjawab... sumenya hilang camtu jer.. (takut aku pinjam duit dorang kot.. hahahahaha)
Semakin diri aku sibuk dengan kerja yang xabis2 semakin kawan2 menjauh.. (aku yang menjauh ke kengkawan???? xdapat aku nak pastikan...) akhirnya aku back to nature.. kengkawan aku hanyalah keluarga aku.... sesekali melayan kawan di blog... yang sudi berkawan denganku... (Terima Kasih) sesekali menjengah facebook yang agak bersawang kutinggalkan...
Tapi yang pasti aku xsabar untuk 2nd reunion yang dirancang bersama ex-SMKABP moga aku diberi kesempatan untuk menyertainya... Amin...

4 comments:

Marriatyi Morsin said...

Bukan semua orang mampu menjadi kawan pd kita, mcm kita jugak..bukan mampu menjadi kawan pd org lain...

dhan said...

betul tuh maity... tapi kita cuba jadi yg terbaik...

sitinurulhawa said...

kadang2 bukan tak mau berkawan lagi atau sebab takut kita pinjam duit dia. ada bnyk sebab yang kita mugkin tak boleh faham - sebab kita tak lagi berada di lingkungan dia - tak lagi tidur sebantal dan mimpi yang sama.

sebab yang klise - segan - sebab orang selalu sangka kita telah berubah. canggung sebab lama tak berjumpa - tak ada topik hangat mcm dulu2.

lagi2 kalau mcm aku ni - bujang, kadang2 kawan2 pon tak tau nak tanya apa. nak tanya pasal kawin takut sensitif. nak tanya tentang anak sah2 tak ada. yang kawan tu pulak tipikal - asik2 nak borak pasal kawin dan anak saja. kesudahannya canggung begitulah.

menariknya tentang reu dulu atau kali ni, aku rasa lebih pada jumpa kawan baru dari kawan lama :) - sebabnya? kebanyakan dari kita tak begitu bergaul sekerap ini pon semasa di sekolah hehe. persamaan kita cuma kita pernah berada ditempat yg sama pada masa yang sama

dhan said...

aku setuju ngan ko awa...
kengkadang pada waktu dulu kita x berkesempatan tuk berkenalan dgn lebih rapat disebabkan pelbagai faktor.. tapi sudah takdir Allah kita dipertemukan semula dan berkenalan semula menjadikan persahabatan tu lebih manis...