Follow Me

Thursday, July 30, 2009

Bantu Saya Membuat Keputusan

aku tertarik apabila membaca artikel ini klik sini
aku sebenarnya dalam dilema.. korang taukan aku menyusukan tia.. sekarang tia dah berumur 1thn 3bln dan semakin kuat menyusu.. kengkadang aku rasa cam dia buat cam minum air kotak.. minum sket.. borak2 .. tgk sana sini.. cakap2.. pastu sedut lagi.. kengkadang hangin gak aku.. kengkadang kelakar dengan kerenahnya..
Masalahnya sekarang ialah.. bulan depan dah masuk bulan puasa.. tahun lepas je dekat 7hari aku tuang puasa sebab tak tahan.. maklumlah badan aku ni dahlah 'kuruih' dia sekali sedut terus kering ngan kulit2 sekali... aku dahlah jenis spesies yg kuat makan.. huwaa... aku memang azam tahun ni nak posa penuh.. dan dalam masa yang sama tak abaikan keperluan dia.. memanglah umur cam tia tuh sepatutnya dah makan.. dan minum susu formula.. makan oklah selera cam orang tua.. madang western2 je dia mau.. huhuhu.. tpi tang susu memang dia cari cap mak dia juga...
Apa ek aku nak buat.. takkan aku sanggup nak biar dia melalak sepanjang hari.. kalau ada idea sharelah ngan aku.. aku memang buntu nih...

6 comments:

che ann said...

han, try surf internet utk produk/suplemen utk bantu kita berpuasa tanpa sebarang masalah dan tidak mudarat pada anak..juz to give an idea..

dhan said...

thanks k.nida.. itulah ingat nak gak cari kat farmasi.. takut nak cuba, takut ada kesan sampingan plak.. :( buat masa sekarang ni.. dhan banyakkan mkn kismis.. susu susah sket nak telan.. hehehehe.. tapi nak kena try gak.. :p

Marriatyi Morsin said...

rehan anak ko mmg x isap botol ke?

dhan said...

x.. tapi sippy cup dia naklah..

Zai said...

ude,
orang minum susu soya melilea..kedai online ada jual. rasa pun ok..sebab orang pun tak minum. susu..ehehe...Aqil minum banyak sekarang..risau nak puasa ni..takut bekalan frozen tak cukup..kalau ude rajin..pam sikit2..siang bagi susu yang pam tu..malam baru bagi direct..so takde lah kebuluran sangat nanti..tapi ude kena start pam dari sekarang la..

Kharul Adawiah said...

kak.. orang ingat ada petua nak bagi budak berhenti isap susu cap ibu ni... kenal tak batang butuwali? Kerat batang tu, sapukan getah dia kat tempat menyusu tu. Getahnya kan pahit gila. So, mesti budak tak suka. Lama2 tu.. berhentilah dia. Itu kata orang2 tua ler...