Follow Me

Wednesday, July 15, 2009

Teman Tapi Mesra

N3 ni bukan bertujuan untuk mengguris hati sesiapa... terutamanya che nafis...
(dah mintak kebenaran tau!!)

Korang rasa salah x kalau perempuan atau lelaki punya teman tapi mesra.. percaya x pada perhubungan platonik? (perhubungan antara lelaki dan perempuan, tanpa apa2 perasaan selain daripada sayang seorang sahabat) chewaah dah macam novel TEGUH karya NB plak... hehehehe...
Ntah ye bagi aku.. teman tapi mesra yang dimulakan sewaktu kita solo rasanya xde masalah jika kita tau batasannya bila kita dah kawen... dan dia dah kawen... one more thing, partner kitapun tau ngan sape kita berkawan...

Aku ada sorang teman tapi mesra.. sebenarnya aku kawan ngan dia memang dah lama.. rasanya dah 10tahun kalau xsilap.. Perkenalan dari zaman belajar2 hinggalah sekarang.. dari sebelum aku berkawan rapat ngan suami aku lagi.. aku panggil dia WAK.. yang kelakarnya aku kenal dia waktu zaman aku gila chatting.. maklumlah budak2.. walaupun aku dah kawan ngan dia.. aku xberani bagi no phone kat dia.. hinggalah satu hari dia mintak sbb nak jumpa aku.. kebetulan dia nak blk johor..dia tu orang batu pahat, sebelah kg ngan ayah.. borak ngan dia memang xkering gusi... ketawa jer..

WAK ni sebenarnya dah ada girlfren dok kg sebelah.. bercinta dari zaman sekolah lagi.. tapi relation diorang selalu on off.. Aku ngan dia memang ngam sebagai sahabat.. tapi xde chemistry tuk bercinta.. sbb bagi aku hidup ngan dia memang xpernah series.. lawak memanjang... kalau aku sedih.. dia aku cari.. kalau aku happy dia aku cari.. kalau aku sakit dia aku cari.. pendek kata sume dia..

TETAPI.....

xsume orang percaya pada persahabatan kami... maksud aku, pasangan dia .. memang cemburu sangat ngan aku.. sehinggakan dia sanggup memberi pilihan kepada WAK sama ada pilih aku ataupun dia... sedihnya aku... sbb antara aku ngan WAK memang rapat.. pernah aku ponteng kelas masa study kat shah alam naik bas pertama ke Johor.. semata2 sbb dia tgh bersedih.. tgh ada problem.. dan balik semula ke shah alam naik bas terakhir kul 12tgh mlm... wduhh melebih penangan orang bercinta... hinggakan kengkawan aku ingat kami benar2 bercinta... tapi bukan aku nak mengelak.. tapi itu hakikatnnya AKU TAKDE PERASAAN YG LEBIH KAT DIA.. Demi kegembiraan WAK aku sanggup mengundurkan diri.. aku xmau aku jadi batu penghalang kisah cinta diorang.. Aku pernah dimaki hanya sebab WAK save no phone aku kat dlm hp dia.. sejak tu WAK selalu save nama aku ngan nma lelaki.. ntah nama sape2 jer .. suka2 dia jer.. :)

Tapi WAK still call aku dan sesekali msg.. dia ckp bukan niat nak tipu bini tapi nak jaga keharmonian umah tangga.. dan kalau diberi peluang.. aku teringin nak berkawan ngan wife dia sepertimana Che Nafis boleh terima WAK tapi belum ada rezeki.. mungkin satu hari nanti... akan aku tunggu detik itu.. sbb aku sayang dgn persahabatan ini..

Hari ni baru aku tahu.. kita sebenarnya sedara.. walaupun sedara jauh... Ko ingat ko bleh lari jadi sedara aku hahahahaha....

Hari ni Besday WAK.. aku wish HAPPY BIRTHDAY...( Hari ni umo aku sama ngan ko ) walaupun aku tua dari ko... :p..

1 comment:

idasm said...

persahabatan dg niat yg baik rasanya tak salah...