Follow Me

Tuesday, June 30, 2009

Skuad Batman

Hujung minggu aritu aku memang betul2 kesian kat che nafis.. bertungkus lumus membersihkan atas syiling rumah kitorang yang dah jadi tempat kelawar membiak.. dari pagi hingga tengahari benti makan tengahari esoknya sambung semula.. nasib baiklah adik aku daus tu menolong.. siap vakum lagi.. tapi yang buat aku cam nak tergelak bila mak membebel2 kat ayah sbb xde orang nak tolong che nafis..
mak: cubalah yang lelaki2 tu tolong nafis bersihkan atas siling tu.. kalau x lagi lambat siap..
sian dia buat sorang2. xsiap2 karang....
ayah: Kawan ni dah tua.. manelah bleh panjat tinggi2.. gayat... (dgn muka sedih..)
mak : kawan bukan suh awak.. awak tu gilah jaga kedai.. biar daus ngan aris yang tolong..
xtahan dengar jawapan ayah aku tuh...aku citer ngan che nafis dia bantai gelak...
Ok, berbalik pasal kelawar ni... dahlah penat2 mengemas taik kelawar yang berlambak tuh ngan siap pasang2 lampu.. tp usaha tu xjalan gak.. kelawar tetap datang bertandang...
Ada kenkawan kat luar sana yang bleh bagi solution sbb kitorang dah buntu dah.. macam2 buat tapi xjugak berkesan.... kalau setakat belerang ngan ubat gegat.. dah berguni dah aku beli... tapi xjadi bendapun.... harap korang dapat bagi idea k....

6 comments:

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

dhan, dhan dok kat gua niah ke banyak kelawar? ha.ha..macamana dia boleh masuk siling ya? kelawar ni suka tempat lembab. Utung dhan dapat cik nafis..yang boleh buat kerja2 cam tu..

dhan said...

lebih dari gua niah kak...hehehehe risau sgt... kelawar tu masuk dari celah2 zink.. tulah camne ntah orang yg buat umah tuh..
kat umah tuh kalau ape2hal mmg che nafis yg uruskan.. nak harap adik ngan abang memang xdelah....

Marriatyi Morsin said...

rehan ko jual x taik kelawar tu...? tp bebaik la...klu ade kelawar mesti ade pijat...x elok utk ko n tia n che nafis gak sbb senang kena gatal3 esp ko la...

dhan said...

ayah aku wat baja tuk kebun dia... sbb takut kena penyakit ntah hape2lah aku nak nyahkan kelawar tuh...
dahlah bilik aku yg kat atas... xsuka kalau musin hujan... mesti bau... xsuka(100x) :(

Qimy said...

erkkk!! igtkan ko memain..kelawar btol? pasni leh bawak anis dtg, dia lom penah dpt tgk kelawar lg heh..

dhan said...

wei ko ingat mini muzium ker? hahahaha... ade skali tu terlepas dlm umah... menggigil gigil tia takut... hehehehe