Follow Me

Wednesday, June 24, 2009

Keluar Dari Zon Selesa

Wargh..... 2 3 minggu ni aku memanglah agak bz... dengan xde lagi pekerja.. walaupun interview budak dah dekat 10 orang... tapi kebanyakannya tidak menepati kriteria yg aku nak.. (aku nikan cerewet.. huhuhuhu) bukannya apa.. aku xmo nanti mendatangkan masalah dikemudian hari.. yg macam ok.. xmo keje plak.. masing2 sume xsanggup nak keje hari Ahad.. alasan banyak hal.. maklumlah budak2 baru pandai bercinta.. ehmm.. xtaulahkan nak cakap.. mungkin dating tiap2 minggu tu bagi sesetengah orang perkara wajib.. jadi keje ni jatuh no.2.. lainlah keje gomen.. memanglah weekends cuti.. tp dah ko ni apply keje kedai memanglah xleh cuti tiap2 minggu hari Ahad.. ntahlah xpaham aku..
Selama 6 bulan berada dalam zon selesa maklumlah dah melatih pekerja separuh mahir tiba2 sekelip mata budak2 tu dapat sambung belajar..tapi benda ni memang aku dah sedia maklum..adat kedai cam bookish ni.. pekerja datang dan pergi cam angin lalu.. keje sehari pastu cabutpun ada.. itu yg sehari... yg setengah haripun ada.. (macam2). Kerja kat kedai cam bookish ni memanglah xglamer... kengkadang ada orang malu.. lainlah keje kat Pasaraya... bila masa interview berpusu2 orang dtg... xpelah... cabaran utama aku pada waktu sekarang ni.. mungkin ada hikmahnya di penghujung episod nanti..
Tapi aku bersyukurlah jugak.. didalam keserabutan kepala yang melanda.. Tia dah mula paham bila aku cakap dan pesan.. lagipun aku dah setup masa tido dan masa main dia..So far.. Alhamdulillahlah.. sebab dia bleh ikut schedule tu...Kalau ikutkan sekarang ni dia dah xbanyak kerenah.. sbb dia dah makin besar kot.. Kadang2 kesian gak sebab tempat main dia agak terhad.. tapi aku akan berusaha lebih gigih untuk kumpul duit buat playland dia.. Moga rezeki aku makin murah... Amin...Korang doakan tau...:)

3 comments:

Qimy said...

aku aje la apply kejs tmpt ko hik3..

sitinurulhawa said...

aku nak part time kat kedai ko la han ;) tp waktu kerja bleh
fb tak boss?

dhan said...

Qim: kalo ko lah yg keje alamatnya aku memang xbuat keje hahahahaha

Awa: teringat aku ada sorang budak yg keje 2 hari kat kdai aku ni.. dia ckp blehlah bawak laptopkan kalau xbz hahahaha.. budak2 lain sume dok gelakkan dia... xda manenye smpat nak berfb... lainlah boss.. ada alasan tidokan tia..
hik3