Follow Me

Thursday, March 26, 2009

Minggu yg Malas......

Dikala geng2 bloggers sibuk memasak makanan yang besh2.. aku pulak terasa sangat malas.. last masak 2hr lepas tupun buat nasi goreng kampung jer..
Sebenarnya jadualku agak full..
Isnin: budak start naik sekolah.. pasar tutup (itu alasan jelah ) xde lauk kat umah.. ehmm masak sup cendawan.. goreng telur.. tu jer.. mlm tumpang mkn kat umah mak.. lauk ungkep tupun mkn lewat.. kul 1pagi sambil melayan tv aku mkn ngan che nafis..
Selasa: xmasak langsung.. aku g makan kat kdai jer.. ntah mood memasak mmg xde langsung pelik betul aku.. nasib baik nafis xcerewet.. (sayang 1x)
Rabu: Mak aku ajak g Kluang settle KWSP dia.. ehmm mak aku belanja pizza hehehehehe.. xmasak lagi... mlm.. aku makan lauk sardin je masa anto mak balik.. ptg tuh sempatlah singgah pasar tani.. beli lauk tuk 2hr.. tinggal khamis ngan jumaat je.. Weekends memang sah2 xmasak... :p..
Harini: Semalam g pasar tani beli ikan selidah sket.. ingat nak goreng garing2 msk nasi panas.. last week ade beli mangga muda ingat nak buat sambal belacan mangga muda.. sedapnye.. tp hanya khayalan semata2.. sbb mood memasak xdtg jugak...
Esok: akan ku cuba realisasikan impian tuk memasak.. sian che nafis.. mengadu rindu nak mkn aku masak.. walaupun xsedap sgt.. (malu nak ngaku.. hehehehe)
Doa2kan datanglah mood memasak aku tuh.. Amin

13 comments:

Marriatyi Morsin said...

Sian che nafis sayang...harap3 mood masak ko datang dgn cepat...
Che nafis sabar yek...

p/s: yeayea aku org 1st....lama aku tgu saat ini

Anonymous said...

Mangga muda?..aku pun ada gak beli...tp x reti mkn ngan sambal belacan..nak buat kerabu pun x pandai..potong2 mkn cicah gula jek..

Pas masak ambik gambo eh.....tayang kat blog..sedap x sedap janji mkn habis...he he he....(sedap tu tekak kita jek!!)

psssstt : tp che nafis kata sedapkan????..kembang la tu...

dhan said...

maity: aku mmg camtuh.. kalo mood memasak dtg.. pg wat sapan.. lunch masak.. ptg hi tea mlm kang masak gak.. tp kalo xde mood.. SMIlah..

dhan said...

teja: malu nak wat n3 sbb aku xpandai masak.. huhuhuhu.. lainlah ko..
tp as long as lelaki idaman korang bleh makan oklah.. hehehehehe.. :p

NIk Fauziah Nik Hussin said...

salam
dhan.. apa kaitan budak bukak skolah ngan pasar tutup?? budak jaga pasar ker.. huahuahua!
klu ada vitamin M tu lagikan.. dhan goreng je ikan kering makan ngan nasik panas.. Klu ada asam limau.. perah amik air dia tak pn air asam jawa bancuh cair2 pn boley..letak garam sket, belacan sket, picit cili padi, klu suka rebus telur (hard boil) pastu lecek masuk.. kemudian racik pelam tu halus2 masuk dlm.. cicah ngan ikan bilis.. tu resipi orang M.. U fill in the blank lar heheh!

dhan said...

sedapnye kak.. kecur air liur.. hehehehehe

Anonymous said...

Han, sapa kata aku masak sedap?..aku masak jek....pastu hidang & posingkan lawa2..he he he...rasa sama jek....yg kata sedap tu anak2 jek...nak ambik hati le tu..:p

Dah de dapur, sedap x sedap, pandai x pandai kene masak gak....hu hu hu

Anonymous said...

Dhan,
Resepi Nik, memang pantas dan berselera makan dengan nasi panas tu. Kekadang makan-makan macam tu boleh bertambah-tambah nasi dibuatnya. Maka bertambah-tambah ler berat badan. ha3x

Qimy said...

ko nih sejibon cam aku rehan, malas nak masak..and x reti.

tp since dah duk umah xde alasan la aku x masak huhu..kang kena zasss lak ngan org3 atasan hikhikhik..

sian abg nafisku sayang, nanti ko bejiran ngan aku leh la nafis lepak umah aku makan3..;)

dhan said...

kak zara: tulah rasanye mmg nak trylah resepi k.nik tuh hehehehee

Qim: bukan stakat che nafis je yg dok lepak umah ko tp che kosni.. che danial.. sume lepak hahahaa.. dah macam kopitiam.. :p

Marriatyi Morsin said...

bestnya somi3 lepak..isteri3 bertingkap

Haikaliium said...

Mcm mana? Dtg ke mood masak? Jgn sampai Che Nafis yg ke dapur udah le....heheheheh...

dhan said...

hehehehe.. tunggu n3 baru xsempat nak updet.. :p