Follow Me

Monday, March 23, 2009

Karikatur Tia

Hi Kengkawan... lamenye xupdate blog.. bukan xde idea.. byk sgt nak tulis tp kengkangan masa menyebabkan aku xsempat nk menulis...


Ni hasil kerja ayah aku... balik2 dr kdai hari Jumaat lepas .. ayah sibuk main ngan tia.. bukan ape.. last week kitorang mmg sesangat bz kejo datelite kad kawen.. xbyk masa ayah nk main2 ngan tia..

Ayah memang minat lukis.. lukisan ni dia lukis spontan jer.. tp aku ske sbb nampak cute.. siap ade toncet 2 lagi.. hehehe.. teringat dulu2 waktu kcik.. kalo kitorang majuk ke.. ayah akan ckp "senang je nk lukis muka camni.." pastu dia sketch kejap.. dah siap..

Ehmm... byk sgt kenangan masa kcik yg aku rindu sgt.. kenangan waktu adik beradik tgh membesar... ayah selalu pesan.. kalo nk kekalkan perpaduan n kerukunan rumahtangga.. nak ank dgr kata.. waktu mkn tu penting.. mkn sama2.. InsyaAllah anak2 jarang gaduh.. tp memang betul cara tuh.. dalam Islampun memang digalakkan mkn sama2.. waktu tuh kalo ade masalah.. bleh bincang lepas mkn.. sampai skrg kami masih terapkan amalan ni.. cuma masa utk semua berkumpul tuh sangat jarang diperolehi.. tapi aku sgt2 berharap.. perpaduan kami adik beradik ini berkekalan hendak-Nya...Amin

9 comments:

Qimy said...

rehan,

ayah ko pon comel cam tia..hehe..

aaa btoi la tu rehan, cuma skrg masing3 kurang masa spent together, bukan x de masa teruih..oleh itu, manfaatkan la masa yg ada..jgn duk betingkap aje! :p

Anonymous said...

Han, kiut tul katun Tia tu....apsal aku x tau ayah ko terrer bab lukih2 katun ni????

Selagi masih ada masa, sama2 la kita manfaatkannya....sebab tu aku suka mkn kat luar...kita fokus kat kat meja makan jek, klu kat umah ada jek sampingan2 nya..hu hu hu...

dhan said...

ceh kukuh tul alasan ko teja... :p

dhan said...

wei Qim.. poyo je ckp ayah aku comel cam tia...
tia yg comel cam ayah aku.. hehehehe

Anonymous said...

Dhan,
Ramai ibu bapa yang merungut tidak mempuntai masa yang cukup kerana sibuk bekerja. Namun hakikatnya, kita perlu menerima bahawa tiada manusia yang dikurniakan lebih dari 24 jam sehari untuk menguruskan hidupnya. Biasakan diri dan anak-anak untuk membuat aktiviti2 bersama terutamanya makan dan solat berjemaah. Ini akan menngeratkan silaturahim dan kasih sayang.

Anonymous said...

sori dhan, bukan menputai tapi mempunyai... tersilap.

Marriatyi Morsin said...

Rehan ayah aku pon kata waktu makan semua kena ade kat meja makan, walaupun kita tak makan, tp kena ade kat meja masa mak tgh senduk nasi. Tp aku mmg sentiasa ade kat meja makan, suami aku pon sama. Dan skrg aku cuba terapkan dalam keluarga kecik aku ni pulak. wlwpun aku dan somi je, klu sempat mmg kitorg makan sama3, makan 1 pinggan lagi...alhamdulillah

Lagi comel la gambar tia tu..toncet3 yg comel...

dhan said...

betul tu kak zara saya setuju sgt...
maity: ko ngan mknan mmg xdapat dipisahkan.. tu aku setuju sgt... :p

Marriatyi Morsin said...

hehehe tu trade mark aku...