Follow Me

Tuesday, March 17, 2009

Madagascar!! - I like To move it move it

Saya baru je habis baca Majalah Al-Islam... last page citer pasal Madagascar... kartun yg menjadi kegilaan kanak2 termasuk orang dewasa... Sama ada kita sedar atau tidak.. kartun atau apa sahaja bentuk hiburan dari barat wajarlah ditapis oleh kita.. sebagai ibu bapa.. kerana kebanyakannya adalah strategi Yahudi / propaganda yahudi untuk mempengaruhi org Islam secara indirect....
Watak 2 yg ditonjolkan mmg menjadi kegilaan kanak2 tp awas... ia seolah2 menghalalkan perkahwinan songsang... (watak melman dan Gloria) may be ade yg berkata.. itu hanyalah kartun.. tp perlu diingat.. kanak2 ini umpama kain putih.. mereka akan terima sahaja ape yg diberi... mungkin kesannya bkn sekarang.. tp pada masa akan dtg... seolah2 ia adelah gaya hidup yg dihalalkan...
Yahudi ini mmg licik.. mereka ade shj idea nk mempengaruhi masyarakat Islam...so.. pilih2lah ape yg terbaik untuk anak2.....
p/s: drpd tgk filem hollywood better tgk geng: upin dan ipin.. :D

7 comments:

Qimy said...

betul3x...

anis pon suka upin ipin..and aku pon suka anak aku tgk cita upin ipin..

bebaru ni dia tgk cita apa ntah..dia ikut ckp 'fucking'!

aku bitau dia thats not a good word, dia tanya why mommy? aa sudah, aku tipu ckp fucking means stupid..you cant say ppl stupid right? dia angguk3..ntah paham x tidak..aduhaii..

Anonymous said...

Han, betul.....sekarang ni mmg banyak lambakan cite2 yg cam gitu...aku pun pening gak...kekdg sampai x tau nk terangkan cemana kat bebdk ni...seb baik aku bkn kaki wayang...dan seb baik gak anak2 aku bz hari2...jd masa nk tgk tv pun kurang...tapi part cite Indon ....adoi..skang kat tv mesia dah belambak..hr2 tayang...bahasa pulak...mak oiiii...memang kasar..mintak ampun le aku nk bg anak2 aku tgk cite Indon...dah de pengalaman pahit beb!!!!

dhan said...

betul3x
kengkadang pelik.. lpf di taapis filem pakai tapis santan kot... cuba pakai tapis teh.. barulah btl2 telus.. :p
sbb tuh aku jarang nak bg tgk tv sgt.. tkt kesedapan nk tgk citer bukan2..
skrg ni kita yg kene tapis sendri...

Haikaliium said...

bebudak nie absorb jer apa yg dia dgr & tgk...aku pn struggle nk control citer yg diorg tgk...
Ada skali muaz main lwn2 dgn anas pastu dia ckp "cis..tak guna!!" ala2 mamat jepun citer ultraman...terkejut gak aku...
even citer kanak2 pn byk paparkan yg x elok...

dhan said...

betul tuh chedin... skrg ni mmg nak kena pantau ape yg budak2 tgk dan dgr.. at least terkawal lah sket... bukan nak kongkong diorg... cuma nk yg terbaik tuk mereka.. mudah2an kita semua dpt menjalankan tanggungjawab yg diamanahkan...

Marriatyi Morsin said...

Rehan penat aku nak buka blog ko ni...xtau la bape kali aku dh try buka...nasib baik hr ni dpt buka...tensen aku...

ok backk to ur topic...aku pon pelik now bnyk sgt cerita yg xde msg langsung..event cartoons...suma tu mmg wajar ditapis.

dhan said...

ala ciannye maity... ntah ek.. akupun xtau sameder server problem ker atau blog aku ni yg overload.. tp rasa sejk2 ni xlah overload.. kompius aku...