Follow Me

Thursday, April 16, 2009

Seminggu yang Penuh Pengertian....

Salam kengkawan sume....
Mesti kengkawan aku especially geng tetingkap nak tau.. manelah aku menghilang seminggu ni..
Sebenarnya macam2 yang berlaku.. tapi aku tau mesti ada hikmahnya.. cam suspen jer.. :p
Citernya begini..
Masuk bulan April ni.. aku n member2 tetingkap sibuklah update pc belajar online dr 'ticer' Qim untuk memastikan pc xterkena virus April Fool.. akupun sibuklah belajar buat pertama kalinya.. lepas update tu oklahkan.. tp dkt monitor aku kuarlah 'activate copy bla..bla..bla..' aku ignore jer.. then setiap kali aku on pc mesti kuar #days left to activate window's copy.. aku ttp buat derk jer..
tup tup hari yg ke 14 aku punya pc xleh on.. pergh.. panik giler aku.. ntah apalah jadi ngan sume document dlm tuh.. rupa2nya still bleh on lagi guna safe mode.. tapi..... internet kena blocked.. bak kata maintainer pc aku tuh.. sape soh gatal2 pandai2 g update windows dah tau pakai pirate.. pergh.. menanah telinga gua beb...
then pc aku masuklah workshop.. seminggu xleh wat benda.. doklah menempel buat keje kat pc che nafis... then.. seminggu tuh angin stressku naik dgn kencangnya.. walaupun cuaca agak panas.. maklumlah ubat stress xde.. :p
tp masuk hari yg ke 4 aku ok kembali... walaupun xde pc.. aku rasa happy gak sebab aku banyak masa tuk fathiyyah yg dah semakin lasak.. cuma aku jadi malas sket nak dok diam mcm selalu.. sbb aku rasa cam xde faedah...
Hari ni baru aku bleh bukak pc n guna internet dgn agak berleluasa.. tetapi dgn keadaan pc yg belum diupgrade.. agak lembab untuk aku download ym and skype.. so.. esok aku start cuti n balik klang.. nak g pesta buku.. so pc aku akan masuk workshop semula..
Itulah citernya...
Orang yang paling gembira pc aku rosak adalah che nafis... :( sbb dia rasa aku akhirnya menjadi org yg normal.. dok menempel kat meja dia.. dok menyibuk kaco dia buat keje.. sbb dia mmg suka aku begitu... :p
Menci...Menci..Menci....
Harap lepas ini.. aku dapat gak bersama2 geng tetingkap... dan kegembiraan che nafis bakal berakhir... aku suka...HAHAHAHAHAHAAHHAAA

6 comments:

Qimy said...

ahaha..ampun rehan..len kali sila install original cam teja hik3..

heh siannya che nafis..dia rindu ngan ko tu rehan..bg la can kat dia...tetingkap3 pon x aktip skrg ni..sume dah betobat bak kata teja..aku yg boring kui3..

Teja said...

La, window pirate rupanya..hik hi hik....:p ingatle kene kuarantin ke hapa? hilang gitu ajek.....sampai aku tobat gak pas dengo ayat2 cinta Che Nafis...

Pas ni sure Qim dah x boring dan tahap ke 'stressan ' ko makin turun Han, Jom kita bertingkap:)

p/s : buku jgn lupa eh......

Marriatyi Morsin said...

rehan aku sampai takut nk call ko sbb takut che nafis sergah aku...anyway welcome back baby...
tingkap semakin sunyi...cepat balik dr jln3...lama xde gosip hebat

sitinurulhawa said...

han.. welcome back bebeh!

dhan said...

wei che nafis xmarahpun korang.... dia cuma bising aku jer.. dia selalu puji2 Qim.. menci aku.. :p

Qimy said...

jeng3...bestnya che nafis puji3 aku..abg nafisku cayang ni wat i maaalu aje tau hik3..