Follow Me

Tuesday, January 5, 2010

Minggu yang memenatkan..

Pergh lelah sungguh rasanya... maklumlah budak naik sekolah mak bapak sibuk cari keperluan sekolah yang belum lengkap di saat2 akhir.. masalahnya bukan budak2 jer.. cikgu cikgipun sama.. tapi dah namanya rezeki aku bersyukur...
Aku jadi bertambah-tambah lelah bila Tia semakin meragam dan kuat merajuk.. aduh .. xterlayan keletahnya.. kengkadang sampai satu tahap aku rasa teramat penat dengan kerenahnya..
Sebenarnya aku kasihan dengan dia.. pembesarannya xsama dgn kanak-kanak lain.. dia membesar dikedai.. lebih 12jam masanya habis di kedai.. mungkin sampai satu tahap dia mahu berkawan.. tapi aku ngan nafis selalu bz.. dan dia akan mencarri kawan2 sendiri.. Apabila dia bosan.. dia akan mula buat perangai...
Sebenarnya dah dua tahun aku planning untuk siapkan bilik bermain dan menonton di kedai untuk dia.. tapi budget aku blum cukup untuk buat bilik itu..

Tunggulah tia.. ibu dan ayah pasti akan usahakan agar bilik itu siap sblm birthday tia... Amin...

2 comments:

sayang said...

salam kak...

masa saya kecik-kecik dulu pun, saya membesar kat opis mak.

mungkin bagi sesetengah orng, nampak mcm x praktikal. tp nak buat mcm mana, ssh betul nak dapatkan org utk jg sy.

from good side, sy jadi pandai berdikari n lebih berdisiplin kot. mak ckp jgn bising, dok elok2...sy jd paham..

Qimy said...

heh at least kat kodai ramai org..leh tia tgk..aku besokan anis kat umah, dia asyik tgk muka aku aje la jawabnya hik3..