Follow Me

Monday, January 4, 2010

Adakah Tia Berilusi?

Perkara ini telah hampir 2 minggu terjadi.. tetapi sekarang ni baru sempat nak kongsi bersama korang..
Ntah ye susah nak mempercayainya.. tetapi ini yang terjadi kepada aku..
Satu petang aku hendak mandikan Tia kat kedai.. seperti biasa aku pimpin tangan dia.. dia biasalah teruja nak main air dgn mulutnya yang bising tuh.. tetiba dia terpaku.. dan muka ketakutan sambil memeluk kakiku kuat2.. akupun pelik.. dia langsung xnak tengok ke arah tingkap kecil dalam bilik air tu..
Tia langsung xnak main air.. aku tanya dia " tia nape?" dia diam jer sambil menjeling2 ke arah tingkap itu..
Setelah selesai memandikannya.. aku membawa dia ke bilik dan menyiapkannya.. tiba-tiba dia bercakap" ibu.. akut.. ada antu.." aku tanya " kat ner?" kat ane.. sambil menunjuk ke arah bilik air..
sejak itu.. dia xnak masuk bilik air tu.. nasib ada satu lagi bilik air.. setiap kali aku bawa dia ke bilik air.. dia akan berhenti di dpn pintu bilik air yg kononnya berhantu dan melihat ke arah tingkap itu.. dan berkata " nak mandi ane..sambil pergi ke bilik air satu lagi..
akupun keliru adakah memang wujud hantu disitu atau hanya bayangan sesuatu yg tia takut.. tetapi kenyataan tia menyebabkan semua staff aku takut nak masuk tandas pada waktu malam.. ehmm macam2..

8 comments:

Umie said...

salam dhan...takut nyer umie dengar..kalu umie kat situ pun..xtau la masuk tanda tu..ada gak org kata..budak kecik ni.dia boleh nampak apa yang kita x nampak..mungkin Tia memang nampak benda tu...

dhan said...

salam umie.. bagi dhan mudah jer.. makhluk tuhan memang ada dimana2.. takut tu mmg takut tapi selagi dia xmenjelmakan diri dhan masih lagi berani.. mudah2an dia xmunculkan diri... :)

Qimy said...

ko ajo tia tgk cita antu ke? :p

dhan said...

bukan aku ajar.. tapi upin ipin ajo.. dia tgk antu durian.. hahahaha

Teja said...

Takut!!!!!!!!!!! suspen tul Tia ni, jgn kata dia aku nampak bayang pun dah ngeri...memang le mcm2 rupa kejadian makhluk Allah ni, mintak2 jgn le ditunjukkan benda2 yg tuttttttt!!!! seram tau!!!!

dhan said...

tau xpe teja... sampaikan kalo memlm nak buang air aku mesti nk toleh2 blkg... seram gak beb...

kaknik said...

dhan..kata org budak kecik mmg Allah buka hijab kat dorang..so tak mustahil klu tiya boleh nampak..

Anak akak dulu pernah bgtau dia nampak org kecik2 warna hijau ajak dia main..adui, mana tak berderau darah dibuatnya!!!

dhan said...

k.nik..
tu yg saya takut ...
lagi2 kalau waktu 'bendera merah'