Follow Me

Thursday, February 12, 2009

Mr. P yang menyakitkan.....

En3 ni saya masukkan untuk menceritakan pengalaman yang baru beberapa minit saya alami...
memang n3 ni saya tulis dalam keadaan agak marah dan juga sakit hati...
Waktu kul 2.15 waktu mesia. saya dapat call dari seseorang.. tapi xsempat angkat dia matikan.. so saya call semulalah sbb saya takut tu panggilan penting... tp pemanggil tu xangkat.. so saya biarkan jer.. waktu tuh gak saya sibuk berconference ngan community window kat ym..
tetiba 'orang' tu call semula dengan suara yang marah2 bertanyakan alamat saya.. so sayapun bagitaulah dengan suara yang terkawal.. dan saya dapat mengagak orang tu posmen Pos Malaysia sebab memang saya tgh tunggu parcel dr seorang kawan...
Mr. P: hello cik Norihan.. ape alamat cik?
Saya: Inform alamat... no. 40.. bla..bla.. blaa
Mr.P: macammana cik bagi alamat ni.. tau x saya dah pg 2x kat alamat no. 4 ni.. dah kene marah dah..
Saya: itu bukan salah saya.. saya dah bg alamat yg betul.. sepatutnya encik call saya atau pengirim bile dah xdapat cr alamat tuh
Mr. P: (naik angin) amboiii senanglah awak ckp abis sape nak bayar bill saya..
Saya: Oklah terima kasih.. (saya matikan telefon)
Kemudian saya pesan ngan hasben dan juga pekerja, kalau ade posmen datang ambik je parcel tuh saya xnak jumpa dia.. saya marah.. sakit hati.. bukan sebab saya kene marah.. saya xsalahkan pengirim tuh sebab maybe dia siap taip (parcel tu bertaip kemas) tp saya marah sebab walaupun Mr. P tu dah nak pencen tapi dia xtau etika perkhidmatan pelanggan. Xberapa minit kemudian.. dia sampai dan marah2 hasben saya.. sib baiklah hasben saya cool orangye.. dia diam jer.. dia marah sebb saya matikan talian.
Yang cam nak tergelakpun ade...nak marahpun ade... dia anta msg through my hp n ckp" 'TERIMA KASIH KERANA MATIKAN HP SEMASA SAYA TERANGKAN PASAL POSTED AWAK TD HARAP DAH TERIMA BARANG AWAK.. DR POSMEN BERTUGAS..
sayapun balas ' TERIMA KASIH ANTA PARCEL SAYA, SAYA MATIKAN HP SEBAB SAYA XNAK BIL EN MELAMBUNG. NANTI XDE ORANG NAK BYR. KALAU TU BUAT EN SKT HATI SAYA MINTAK MAAF.
aku nak tergelak sebab posmen tuh terlalu emosi.. dan saya sakit hati sebab kata nanti xde org nak bayar bil dia tp masih bleh plak dia bermsg ngan isteri org.. Kalau lah tadi saya keluar mesti saya kene sembur dpn kedai lagilah haru.. saya xsanggup dimalukan di depan kedai saya. Itu antara sebab saya xmo guna khidmat pos malaysia kalau anto barang.. hope kalo sesape nak anto brg kat saya sy suggest guna skynet' rakan pos saya' hehehe promote manalah tau ade yg nak kem hadiah hahahahaa...
Betul ker Pos Malaysia dgn motto ' Rakan Kepercayaan Anda' ?
Saya memang dari dulu xberapa berpuashati dgn perkhidmatannya baik di kaunter mahupun Pos laju...
Dahlah lambat sampai.. kalau kawasan yg jauh dr bandar kengkadang ambik masa sampai seminggu.. inipun kawan saya dah pos dr last week rasanye dah seminggu lebih.. baru hari ni sampai..
Buat pengunjung blog nih.. walau sapepun kite.. apa pekerjaan kite.. dengan sape kite berurusan kite kenalah buat dgn ikhlas.. biar kuar duit sket.. jgn berkira sgt.. tentu ade ganjaran untuk kite...

5 comments:

Marriatyi Morsin said...

klu aku pun marah gak..tp lawak la cara dia bg sms n ko balas sms...mcm org bercinta je..marah3 pastu merajuk..hehehhe

dhan said...

xkose aku cik maity oiii...
akupun cam kelakar sbb dia bleh plak bg msg camtuh...

Anonymous said...

Han, pos mesia mmg hampeh..lelagi klu umah flet..x de nya dia naik.. aku pun elakan guna pos mesia...mhl sket x pe...janji puas ati!!

Qimy said...

ahaha sape yg nak bg adiah tu..aku nak gak!

mmg lawak bebalas msg..abis la pasni rehan..ko akan dpt msg dr jeng3...abang (ke pakcik) posmen! ahahhaha

dhan said...

hahaha xkose nak ade skandal ngan mr. p yg dah nak pencen...
alah bkn hadiahpun... yin bg produk suh promote... tlg kengkawan... :p