Follow Me

Monday, February 9, 2009

Hidup mesti diteruskan.......

Sebenarnya xde mood nak masukkan n3 nih tapi aku perlukan tempat utk luahkan apa yg aku rasa..... sejak2 nih mood aku xberape ok... everyday tension... :(
dah xtau nak wat camne....
tadi on d way g kedai... superman bagitau aku yang dia adehal nak cakap... dia tanya bleh x kalau aku handle 'bookish' tanpa dia dalam jangka masa yang panjang... terkedu aku... xdpat aku membayangkan sedangkan skrg kitorang handle bersama2 aku rasa cam xckp masa... skrg tetiba dia cakap suh aku handle sensorg.. huwaa.... ape yg aku nak buat.... memanglah bleh sebab aku ni multitasker... tp camne ngan tia lagi... aku xbleh pk sume tuh.. sbb aku xde pembantu yg superb.. kalau ade.. Insyaallah...
Superman cakap bkn dia nak tinggalkan aku maybe dia akan balik every weekend or twice a month.. dia dulukan keje paip gas so ade somebody yg perlukan khidmat dia utk buat installation kat terengganu.. maybe keje tuh makan masa agak lama paling kurangpun dua bln... huwaaa.... sape nak bantu aku uruskan kedai... skrg nih aku toleh kiri dan kanan xde sape yg bleh aku harapkan... at least untuk jaga tia... :(
aku tau minat superman aku tuh lebih pada kerja tuh sebab tuh memang bidang dia tapi disebabkan rasa cintanya pada aku dia sanggup berhijrah.. bkn setakat berhijrah negeri tp juga berhijrah kerjaya... setelah aku pk2 adakah ini turn aku untuk sacrifice setelah dia banyak berkorban untuk aku selama ini... Aku xde jawapannya.... Hanya Tuhan yang tau... Allahualam...

4 comments:

Anonymous said...

Han, sorry ek...x dapat den nak menolongnya....apa2 pun fikirlah jln yg terbaik...Semoga berjaya!!

Qimy said...

err..siannya..aku dpt bygkan perasaan ko sbb aku pon jenis yg begantung pd laki..kalo dia xde rasa pelik..heh..

2 bulan lama tu..walau balik tetiap weekend..susah gak..lagipon cam ko kata, tia ada..mmg payah la sket. camni la rehan, ko cuba la berpisah dulu 2 bulan tu..blajo bedikari..kalo ikut hati ngan pk2 sgt mmg leh jd bengong. ko kuatkan hati aje..kira cam latihan la utk korang bedua bejauhan...kalo x skrg, bebila nanti pon mati sorang3 gak..huhu..

Marriatyi Morsin said...

rehan, aku rasa ni la masanya utk ko buat yg terbaik utk superman ko...tp ko kena bincang elok3 dgn dia, plan mcmn dgn tia, kedai semua tu sbb may b akan dtg dia akan dpt offer lg so ko kena la plan elok3.
tensen? sape yg xtensen, aku yg xde anak ddk jauh3 pun terasa jugak, tp ade harga yg ko akan dpt dr semua ni. so pk elok3, bincang baik3...

NIk Fauziah Nik Hussin said...

Salam Han, alah siannye adik akak...
The best thing, duduk berbincang. List down pro n cons...
Klu pegi apa strateginya, klu tak pegi mcam mana...
lastly buat solat istikharah, itu yang terbaik..buat sama2 supaya takde rasa terkilan atau menyesal.
Ujian Allah tu setimpal dengan kemampuan kita, insya-Allah.