Follow Me

Thursday, February 19, 2009

Kawan.... Teman.... Sahabat...

Tetiba aku terpanggil nak bercerita tentang kawan, teman...& sahabat... pada pendapat korang apa beza tu semua... ? bagi aku sume tuh ade perbezaannya sendri walaupun dalam kamus secara generalnya sama maknenye...
Bagi aku kawan...
orang yang sekadar kita say hi.. jumpa hari2.. kenal gitu2... xcampur sangat personal life.. sekadar tau-tau camtuh jer..
Lagi rapat lebih dr kawan... ia bukan mengambil masa 2 3 tahun untuk jadi teman.. (bkn teman tp mesra tau).. tp teman xsemua kita share... ade benda2 yg kita bleh share dan ade benda2 yg kita kena keep secret..
Sahabat aku maksudkan cam..
sakit pening kite kongsi sesama.. problem kite share .. saling menyokong antara satu sama lain...
Tapi aku xbley terima kalau ade sahabat yg tikam dr blkg... tipu ... perguna member....etc mmg sadiskan...
tp xsemestinya dari kawan xleh jadi sahabat.. banyak contohnya... cam aku ngan 'community window'.. actually aku nih kawan gitu2 jer ngan diorg masa sekolah.. tp takdir menemukan kami semua dalam situasi yg berbeza pada masa yang sama menyebabkan kami skrg mcm sahabat.. hari2 update isu sesama sendri.. walaupun jauh beribu batu tp FB menemukan kami sume.....aku memang sayang diorang nih sume... banyak benda seharian yg aku share dengan diorg...
Satu benda yang paling aku harapkan ialah... one fine day aku dapat jumpa diorg sume... esp: teja, Qim, maity, sherin, awe n yin.....
P/S: Qim cepatlah balik... xsabo nak reunion... minipun jadiklah.. huhuhuhu

11 comments:

Qimy said...

aku memula baca entry ko x sabo nak tanya aku ni tegolong dlm kategeri mana..kawan ke teman ke sahabat! x sangka aku leh temasuk sahabat ko..huwaa..terharu!

aku balik mebbe akhir thn la beb! x dpt balik awai...:(

Anonymous said...

Han : wa.....sedih sgt...thanks..

Teringat kata2 yg tertulis di kad raya thn 99 dr ko : aku dah letk kat FB

lastnya ko tulis : kontekla aku kalau aku ni masih diperlukan....

muuaaahhhhhh!!!!!!

dhan said...

Qim: moga persahabatan ini berpanjangan hingga akhir hayat. Insya Allah.. Amin...

Teja: akupun dah lupe... tp mmg dr dulu aku sayang sgt ngan ko walaupun dah terpisah lama

Marriatyi Morsin said...

rehan tq. aku pon sayang ko sangat...cepat3 la kita dpt jumpa yek kawan...air mata aku bergenang la pulak..

Anonymous said...

han, sherin nih..
aku pon sayang ko hannnnnnnnnn..he he..
tenkiu lap u..

sitinurulhawa said...

han.. hehehe kembang2 aku baca..

qim.. ko bukan termasuk sahabat yg tikam belakang ke? hahaha bukti? sapa ada save meeting kite pg td? hehe

pesanan akhir, jgn jadikan aku 'arwah' sahabat korang ek :D

dhan said...

lawaklah awe statement ko tuh...
akupun sayang korang banget hahahaha... muahhhhs
Qim: sahabat urut blkg bukan tikam blkg... setuju x?

NIk Fauziah Nik Hussin said...

Salam..
Han sahabat tak semestinya mesti sentiasa berkepit. Sahabat yang baik ialah yang selalu mendoakan kesejahteraan sahabatnya sama ada di dalam atau di luar pengetahuannya. Sahabat yang baik akan turut gembira dengan kejayaan dan nikmat yang diperolehi oleh sahbatnya.
Semoga kita termasuk dalam golongan tersebut. Jauh di mata dekat di hati.

Sam Adam said...

han, aku ni kategori mana? huhu.... jgn kategori sedara tak jadi sudah....hahhaha

dhan said...

K.nik... tu dhan setuju..... sahabat2 dhan nih sume jauh2... yg plg jauh tuh Qimy... sbb tuh xleh wat reunion lg...tunggu dia blk hahahaha kalau x sentap plak nanti... :p

Qimy said...

ahaha awa..aku cume suke lepat tikam ngan main tikam aje hikhikhik..