Follow Me

Thursday, January 29, 2009

SIRI PENGEMBARAAN TIA....part1

Hi semua.....
Post berkaitan ngan tia nih akan menjadi perkara wajib bagi setiap bulan untuk aku update dalam blog nih.. Insyaallah....
Bukan ape aku nak ingatkan momen2 indah yang dilalui oleh kami dari sejak dia lahir hingga dia besar...one day bile diizinkan Allah.. bile dia baca blog ibu dia nih dia akan kenangkan segala perjalanan yang dilalui dalam meniti kehidupan ini...




Kenangan kat Kluang Mall 27 Januari 2009

Sekarang ni benda ni dah jadi satu perkara wajib bagi tia... tgklah gaya dia memandu bas nih... terpaksalah mak dia teman.. kalau tgk2 kat situ xdepun budak2 yang mak dia naik sekali tp aku nih special case.. :p
Muka xcited sangat... serius jer... aku bukan ape... walaupun tia tuh xdelah merengek2 nak naik benda tuh tp aku nak tanamkan sifat berani dan suka mencuba sesuatu yg baru.. tp dengan perhatian... Kalau pikir2 memangah membazir.. sekali masuk 50sen tuh yang kat kdai kecik2 tp kalau kat shopping mall mau jejak 2hinggit.. paling kurangpun sehinggit... ntahlah.. maybe kena cari alternative lain untuk bagi dia cuba... tp sebenarnye hsben aku tuh yg suka.. maybe dia dulu xde peluang nak naik.. hehehehehe....




Gaya semasa memandu train
Yang ni lagi satu... nilah kenderaan paling dia suka sbb ade monitor.. sampai dah abis lagu xmo turun siap ayah dia tarik2 lagi ajak turun.. sbnarnye bkn ape.. dia nih kalau bab2 cam monitor pc ni memang interested.. nak kata aku ni asik dok dpn pc masa ngandungkan dia xde plak...
Kelakar tgk gaya dia... cam beri penerangan pada ayah dia jer... hehehehee... bile teringat perangai dia mcm2 perasaan ade.. kengkadang geram.. kelakar... sayang... ntahlah dah namanye anak...
skrg dia dah pandai sayang .... kalau mood dier ok .. kalau kite cakap sayang.. dia terus jer cium.. sampai basah2 dikejekannye... selalu akulah jadi mangsa... tp masa memula dia pandai sayang... terharu sangat sebab dia dah belajar sesuatu yang baru...
oklah sambung next episode...

6 comments:

Qimy said...

sama aa ngan anak aku..aku rasa sume budak suka naik rides kan..hehehe..

tp aku x ajo masukkan duit..aku suh dia naik aje..skrg dah beso dia tau la kena masukkan duit baru dia leh gerak..kekadang kesian aku letak gak duit..bg dia main. kalo dah kerap sgt mula la aku kata rides ni xleh gerak kalo malam..siang aje..tipu sunat tu..kehkehkeh..

dhan said...

hehehehe bagus gak idea ko tuh... tp skrg nih anak aku suka kalau rides tuh xgerak sebab dia tu penakut... :) tp ayah dia yg ajo masuk duit.. lps nih sendri mau ingatlah...:p

Marriatyi Morsin said...

baik ko jgn ajar sgt. nnt susah..aku penah tgk anak org yg meraung2 nk naik bnd tu...siap guling2 lagi...bila dh dpt naik bukan nk seround je tp 2-3 round. skrg ni mmg la tia xminta, takut...nnt bila dia dh berani, hehehe SMI la...(klu aku pun aku buat mcm ko jugak)

Teja said...

maity, anak aku la tu...hu hu hu...

Senang jek, ko bagi 20 sen sure duit syiling tu kuar balik...pastu cakapla...kan rosak..!!!!

Tp anak aku dah kenal duit kecik ngan duit besor....wa.......jln paling selamat, elakkan dr bertembung ngan mainan2 tu semua...

Teja said...

Han, aku tau apasal Tia interested ngan monitor ni....sbb masa ko nenenkan dia ko kan layan FB...hi hi hi....SMI la....

dhan said...

maity: biasalah tukan kenderaan pertama yg dia bleh bawak sendri.. hehehhee

teja: skrg aku dah selalu gaduh ngan dia waktu layan fb dia suh bukak vcd menyanyi... siap gerak2kan mouse lg tensen aku....