Follow Me

Wednesday, January 28, 2009

Happy Birthday Mak!!!!

Esok 29.01.2009 genap umur mak aku 55thn. Alhamdulillah.. dalam usia emas ini emak still sihat secara fizikalnya.. Air tangannye masih sedap seperti dulu walaupun telah banyak kedut-kedut di tangannye... :)..
Aku lom belikan ape2 lagi sebab xde idea.. tp maybe hari sabtu ni barulah nak cari2 ape2 yang sesuai.... tgklah camne...

Wlaupun segunung intan... selautan emas yang aku mampu hadiahkan untuknye xkan sama dengan jasanya yg banyak mengajar aku menjadi manusia... dengan ilmu yang sedikit dalam bidang akademik mak berjaya mendidik kami 6 beradik menjadi manusia yang berguna... Susah payah emak belajar membaca akhirnya berhasil...Thanks Mak...

Bila aku dah jadi ibu, barulah aku tau betapa susahnye untuk mendidik anak ...sedangkan aku baru berada di garisan permulaan.. sedangkan dia mendidik kami 6 beradik dengan penuh kepayahan dan belum sampai noktahnye...Sehingga sekarang pelbagai nasihat dan amanat diturunkan kepada kami... aku amat menghargainya...

Di lewat usianya ini ... aku cuba menggembirakannya walaupun xseberapa... aku ingin berbakti dengannya selagi berkesempatan ....

Walaupun datang berpuluh ibu sekalipun... ia takkan sama dengan emak yg seorang.. Bagi rakan-rakanku... hargailah ibu sementara kita berkesempatan untuk berbuat demikian....

Setelah usiaku meniti lewat 20-an barulah aku tau sebenarnye aku amat -amat menyayangi insan yang ku panggil emak... Inilah wajah orang yang bertanggungjawab mendidik, membesarkan dan melayan kerenah gilerku...



She's my MUM Hjh. Aini Binti Hj. Haron



Gambar ini diambil pada hari perkahwinanku 10.03.07

6 comments:

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

dhan..salam
akak kehilangan emak masa usia 10 tahun..kenangan bersama emak tak lama, lebih2 lagi..ketika kecil akak rapat dengan emak saudara dan sekarang bila dewasa rapat dengan emak tiri.
tapi akak masih ingat..sedapnya kek yang dia buat dan lodeh yang dimasak, serta baju yang dijahit untuk kami..
moga-moga emak dhan dipanjangkan umur dan diberi kesihatan yang baik..AMINNNN

NIk Fauziah Nik Hussin said...

Alhamdulillah kerana Han masih dipinjamkan seorang wanita bergelar ibu. Akak kehilangan mak masa dah ada anak sorang. Tapi Han, kesedihan tu tetap akak rasa. Mak seorang yang sangat penyayang dan memahami perangai anak dia. Dan yang paling akak miss about her... ketupat pulut dan celah ketiak dia... huhuhu!
Kata orang kalau kita hilang mak lepas kita kawin, sedihnya tak sama macam kalau kita bujang. Tapi yang pasti akak tetap rindu mak sampai hari ni... Walaupun dah 11 tahun mak takde, rasanya baru semalam mak pergi... Yang paling sedih, pernah satu malam akak mimpikan (dalam sebulan lepas mak meninggal) bila akak terjaga akak nangis teresak-esak sbb akak sedar mak dah takde dan akak rinduuuu sangat kat dia.. Waaaaaa!
Doa akak mak adik Han sentiasa diberkatkan umurnya - Kak nik.

Marriatyi Morsin said...

Rehan...ni yg buat aku makin xsabar nk balik jhr jmp mak aku...

dhan said...

Salam....
Kak Yati: thanks atas doa akak ... sayapun harap camtuh gak...
ape yang mak masak sume saya suke tp yg paling suke masakan jawa ayam masak ungkep... tp mak saya bkn orang jawa... tp bak kata ayah saya bab2 masak mak lagi jawa dr orang jawa :)
Moga mak akak dirahmati Allah hendaknya.. Amin

kak nik: thanks akak... dhan takut nak menghadapi saat2 macam tuh... tp kite kena redha dengan ketentuan Ilahi... Moga mak akak dirahmati Allah hendaknya.. Amin

maity: akupun selalu rasa camtuh bile jauh dr mak... cam rindu sgt... rasa cam nak cpt2 blk....
moga terus jadi anak yg baik... :)

Qimy said...

sedih baca entry ko kali ni..tingat mak aku kat umah..mmg dah jd mak baru kita tau kan..huhu...uwaaaaaaaaaa....nak ibu!!!!

dhan said...

hahahahaa... masa aku buat entri ni aku teringat ko... mesti ko cam nak nangis sbb ko jauh huhuhhu....
xpe... nanti kalau ko balik ko peluklah mak ko lama2...
tp kalau pisah jap ngan mak takpe.. pisah lama ngan laki lagi haru.... ;p