Follow Me

Monday, January 26, 2009

Pengalaman Baru Untuk Tia

Ehmm memang betullah orang cakap manusia ni xpernah puas dengan ape yang dia ada... termasuklah aku...
Bila datang waktu sibukk aku nak waktu yg lapang... bila datang hari yg panas... aku ingin hari hujan... tapi setelah aku pikir2kan... sesungguhnya hidup ini berwarna warni bile hari yang kita lalui sentiasa sama sudah tentu kita akan menjadi bosan...
Semalam satu hari aku xkeluar rumah... bknnye ape dah lama xlepak dengan family... walaupun xbyk aktiviti yg dilakukan di rumah tp aku suka sesekali dapat berkumpul bersama-sama..
Kebetulan Fathiyyah demam semalam tetiba temperature naik.. tp lepas bagi makan ubat n tido dia dah ok.. maybe bingung kot seharian dok umah.. :p tu yang selalu mak aku cakap...
Sebenarnya.. sementara CNY ni.. aku ngan che nafis telah memberi tia satu pengalaman baru hehehehee... kitorang ajak dia g jenjalan naik bas. Lagipun akupun dah lama xnaik bas... Keluar rumah pepagi... singgah kedai jap... beri pesanan penaja kat bebudak pastu tinggalkan keta kat bus stand kulai.. (sbb kalau naik bas dari bandar Tenggara alamatnye dah bleh sampai KL bas xsampai lagi) kendian naik bas gi JB City Square.. hehehehe
yang kelakarnye tia punyelah teruja xberenti2 mulut dia bising.. asik dok melekap kat dinding bas jer hehehehe kelakar sangat...
Tapi bile dah letih tido jap isi minyak ( menyusulah ape lagi) .. sib baik che nafis cover kalau x malu jugak sbb tiakan suka selak2 baju mak dia...
dah penat ronda2 kitorang dok lepak cat Roaboi Cafe.. tetiba orang yg pakai costume sempena CNY tuh lalu bagi tia angpow... tgk2 dapat 4kpg wang emas hehehehe coklat jer... oklah tuh...
Bile dah penat pusing2 kitorang pun balik tp dah tak naik bas... sebab pegi sekali ngan Auntie Cay balik ngan kawan dia.. Diorg dropkan kat Bus Stand Kulai ambik keta n balik singgah kedai.. masa tuh anak dara aku dah lena diulit mimpi...
Bila malam menjelma, terpaksalah aku jumpa pak dukun ku kerana kakiku telah sakit hehehehee... che nafislah sape lagi... Sib baik dia rajin urutkan kakiku yg penat disebabkan tia xnak dok dalam Carrier (beg kanggaro tuh) tensen aku....

4 comments:

Marriatyi Morsin said...

duit coklat tu duit ape?
aku puas naik bas dlu..bas ekspres...now hold dlu utk naik2 bas ni..

dhan said...

coklat duit RM1 yang sampul warna emas.. nanti aku upload kalau ade lglah...
akupun dah lama xnaik bas.. last naik bas express masa memula peknenkan tia blk klang...

Qimy said...

waa bestnya ada tukang urut..urut tang kaki aje ke? :p

best kan naik bas..aku pon penah gak..tp ngan laki aku aje..saje nak naik bas..rindu..tp ada anis ni lom penah lg la naik bas kat msia tu..bas dr airport ke tmpt amik keta yg x sampai 5 min tu pon dia excited giler hehe..

dhan said...

hahaha... xsabo nak tunggu ko blk mesia.. bkn sbb nak jumpa ko tp nak tgk anis tuh ikut ko ke laki ko... tp bile baca entri ko tuh cam banyak ikut kekepohan ko... :p