Follow Me

Saturday, January 17, 2009

PINDAH RUMAH









GAMBAR-GAMBAR PROSES MEMBERSIHKAN RUMAH YG TURUT DISERTAI OLEH MAK AKU, CHE NAFIS MY SIS PJA DAN SI KECIL TIA


Dah berapa minggu dah aku x update blog aku nih bukannye ape bahan byk tp xberkesempatan... menjengah blog kengkawan yang wajibpun tumpang lalu jer xsempat beramah mesra :) hemmm bukannye ape selain sibuk kat kedai skrg aku dah tambah kesibukan lain iaitu hehheheehe mesti xcayakan...
Aku dalam usaha memantapkan skill memasak yang lom jarang-jarang jarang sangat dipraktikkan heheheheehe.. maklumlah dok ngan mak so, pepaham jelah... lagipun seharian kat kedai manalah sempat nak masak kuar pagi balik malam sampai bertunggu tangga kat kedai makan sebelah kedai aku nih.. :) tapi sekarang atas perbincangan ngan che nafis kitorang telah menyewa rumah di blkg ' bookish' . So, tugas aku makin berat tapi aku suka xdelah kitorang bertunggu tangga kat kedai lagi... dapatlah aku belajar menjadi surirumah yg berjaya cam kengkawan aku hehehehe... tp umah tuh cuma rumah persinggahan di siang hari... bile mlm aku still blk umah mak sbb aku cam kesian ngan mak n ayah yg sunyi bile anak-anak jauh. Ehm.. ramai yg ckp cm membazir jer sewa umah tuh tp aku xkesah sbb aku nak cuba bg kebahagiaan kat diorg selagi ada kesempatan walaupun kengkadang aku ni menyesakkan kepala mak aku :)
lgpun tia dah masuk9bln dah start papah papah so suasana kat kdai tuh xsesuai sgt untuk dia main2.. diapun dah xsuka dok dlm walker sgt nak bebas...
start 2009 nih byk plan yg telah kitorang susun untuk family dan juga biz..
lgpun 'bookish' dah masuk thn yg ketiga so, sepatutnye semakin mantap dan lebih teratur.. mudah2an aku dapat melaksanakannya Amin...












6 comments:

Teja said...

Dehan, x baik tau...ko dera Tia eh...sian dia kene hempap ngan batang penyapu ke mop tu?

Selamat pindah rumah n selamat memasak...nnt dah siap masak snap gambo publish kat blog eh.....

Qimy said...

waaaa bagus la rehan umah ko dkt ngan kedai..pasni nak terberak leh terus kat umah aje hikhikhik...

tia dah besau ko letak lg dlm walker ish3...nanti lg lambat jalan tau...sian dia.

selamat berumah baru..n memasak! hehehe...gumok la ko pasni....:P

dhan said...

Qim aku waktu tertentu je letak tia dlm walker... tp skrg dia dah papah2 sebab tuh aku sewa umah...
lgpun masa tuh rumah lom bersihkan nanti dia plak tolong mop :P

dhan said...

teja: tia memang rajin... rajim menyibuk hehehhehee

che ann said...

bagusnya tia tolong ibu dia...dan utk han..selmt pindah rumah, selamat masak..

dhan said...

thanks k.nida..
tia tu tlg menyepah jer...
kalau suh posing memang terror