Follow Me

Thursday, December 18, 2008

Pengajaran buat semua

Hari ni aku dapat 2 berita satu yg sedih dan satu yg gembira. Yang gembiranya my cousin dah kahwin lg setelah 2 ke 3 ke 4 thn jd ibu tunggal. aku pegilah menjengah jap bersama keluarga.. tahniahlah... aku tengah tunggu satu lagi berita gembira tapi nantilah xleh cerita skang tak seprise. :) . Ha berita yang sedihnya.....

adik ex-staff aku, fariza baru 2hari lalu meninggal dunia xcident.Innalillahiwainairajiun. kematiannya sangat tragis. ngeri giler... aku saje nak bagi pesanan untuk sumer.. kalau bwk motor ke keta ke hati2. kadang2 bukan salah kita tp malang xberbau. yg boleh kita buat sentiasa berhati2. sebenarnya aku baru je jumpa dia satu hari sebelum, hari yg dia meninggal tuh, dia datang kedai print doc. untk kakak die tp aku tgk cam2 jelah. xsangka itu kali terakhir aku jumpa die. kadang2 kita kena pk org yg tersayang bile kita buat ape2. bile jd perkara mcm ni, org yang kita tinggalkan tuh cthnya keluarga, kengkawan yang sedih sgt. tapi nak wat camne ajal, maut, jodoh rezeki sume di tangan Tuhan. kite manusia hanyalah hamba-Nya yang lemah.

semoga perkara ini menjadi peringatan kepada sume sama ada naik kenderaan or jalan kaki sekalipun kita kena berdoa semoga selamat. Amin Ya Rabbal Alamin

No comments: