Follow Me

Saturday, May 2, 2009

Apabila Pengorbanan tidak dihargai.....

Apa yang anda semua rasa bila pengorbanan serta keringat dan penat lelah yang dicurahkan tidak dihargai.... ohh tentu rasa badan yang penat.. mata yang letih.. dan segala2nya akan menjadi 2x ganda... itulah yang aku rasakan semalam...
Apabila seseorang yang datang sebagai sahabat dtg meminta tolong untuk menyiapkan kad undangan perkahwinan bagi perkahwinannya yang bakal berlangsung aku terima juga kerana aku amat sayang dgn kawan2ku walaupun tempahan masih banyak dalam senarai kerja.. pada mulanya memang aku rasa macam nak tolak sbb tempahannya banyak.. dan masa yang dia berikan hanya 2minggu.. tp disebabkan bakal pengantin perempuan tu member aku.. aku terima juga selain drpd memang niat ikhlas pada mulanya untuk menolong member.. lagipun budget yang diminta sangat rendah.. just for printing and material shj.. upah kerja mmg aku xambik..
Pada hari mereka datang tu, aku memang dah nampak kecerewetan bakal pengantin lelaki.. kerana dia nak suh che nafis dsign something yang different and tiru dsign pada kad yang dia bawa... (dah xtau dsign tu terima jelah kad yang dah sedia print).. oklah nafis ikutkan jugak.. yang buat aku tambah sket rasa xselesa bila dia tunggu dsign siap dr tghari sampai kul 6ptg.. nak jugak siapkan dsign on the dot... material yang dia nakpun dr kertas yang agak mahal kosnye.. tp xpelahkan..
Korang sume bayangkanlah aku bersengkang mata hingga pkl 4pagi stay kat kedai.. dgn fathiyyah xbleh tdo sbb aku xpeluk dia... dan dia datang dgn muka yang semacam xpuashati dan cakap bolehlah... ARGHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!tensen sangat aku sbb aku hanya print n potong shj tp dsign n jenis material sume dia yang tentukan.. Ya Allah!!! kenapalah lelaki itu yang sahabatku pilih.. aku xnampak sgt the nice attitude yang dia ada... sepanjang aku kenal dia.. dan smlm menguatkan lagi perasaan itu.. tetapi aku doakan yang terbaik utk sahabatku itu.. Amin...

16 comments:

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

Salam kat dhan dan kesian juga kat kawan dhan. Kita ni orang melayu memang terlalu menjaga hati dan dhan end up kita juga yang makan hatikan..

dhan said...

salam kak yati...
memang betul kak.. tp smlm terpujuk gaklah hati saya bila nafis blk dr solat jumaat memanjangkan khutbah tentang keikhlasan bekerja... mmg pada mulanya kita bekerja ngan ikhlas tp hal2 camnilah yang buat hati kita jadi xikhlas... geram tu geram gak.. tp saya mendoakan yg terbaik utk mereka...

NIk Fauziah Nik Hussin said...

salam han..
mmglar..dlm nak menolong, tetiba banyak lak songeh, rasa nak hampuk pn ada..
Tapi itu lar...cabaran dlm mencari rezeki yang halal. Semoga kita tak akan berputus asa dalam menghulur pertolongan.

dhan said...

salam k.nik...
hehehehee kelako plak biler k.nik ckp mcm nk hempuk... aah sbnarnya sumer tu dugaan yg Allah bagi nak uji kesabaran kita.. tp kita sbg manusia selalu xdpt jd xsabar esp. sayalah tuh.. :)

Umie said...

kesiannya dhan...xpela dhan..dah jodoh diakan..mesti ada pro ngan kontranya kan..alhamdulillah la kalau semuanya dah selesai..

Haikaliium said...

sabar le bebanyak rehan...mcm tu la klu kerja berclientkan manusia, mcm2 ragam...mujur che nafis pandai sejukkan...heheheh...

Qimy said...

suh aje miss A babab..kui3..

dhan said...

masalahnya Qim miss Apun takut ngan dia.. hahahaha

sitinurulhawa said...

patutla han asyik demammm je tak kebah2.. ini bukan badan yg sakit, hati yg sakit rupanya

dhan said...

sume sakit2 awa...tp skrg dah ok sket.. lagi2 che nafis nak ajk g terapi bila sumenya settle.. yahoooooooo.... :)

Marriatyi Morsin said...

Rehan, sian ko yek...tp xpe, lps ni mesti ko pandai nk berurusan dgn orang yg terlebih cerewet...
aku suka bab terapi ni...nk ikut bleh?

sherin said...

pn qim tu tau jek sape eh...ekeke..
han byk2 bsabo..
hikmahnye dpt g terapi ngn chenafisku syg...ekkeke..

Teja said...

Han, klu x sabo ko sembur jek org tu...ha ha ha....sian ko ek....aku cam nk tolong ganyang org tu plak...tu la dia, manusia x sedor diri......ntah hape2.....(aku jd firestone lak!)

Terapi tu apa? kat mana?

dhan said...

hehehehe...
teja.. ko nak ikut ke terapi aku tuh.. jomlah g spa.. beshnya.. sambil2 merelaxkan kepala otak...
hehehehehe

Qimy said...

laaa sherin, rehan x bgtau korang ke? kui3..

sherin said...

berani ko mcabar kewibawaan ratu mamarazi..sah2 la aku dh tau..cume x sangke cpt gak smpi kat texas..;p