Follow Me

Thursday, September 10, 2009

Larut Dalam Kenangan

kurang sejam lagi berakhirlah hari yang bermakna dalam hidupku...
30 tahun yang lalu... hari ini memberi seribu kegembiraan kepada seluruh keluarga (ye ker? hehehehehe)
Dalam menginjak ke usia dewasa.. pelbagai peristiwa yang aku alami...
Teringat kenangan bersama rakan2 di kolej.. aku berkongsi birthday bersama2 dengan my bestfren Anim..
Kesian Anim... selalu menjadi mangsa kenakalan aku... mana xnya, setiap kali birthday member2 serumah.. aku akan jadi mastermindnya tuk menyediakan 'hadiah special' pada dorang...so, bile tiba birthday aku ngan anim.. dorang telah bersatu untuk membalas dendam kesumat yang telah disimpan sekian lama....
Korang bayangkanlah... aku ngan anim diasak ngan 30 biji telur.. keliling rumah sewa... pergh... bau hanyir jgn cakaplah... nasib baik malam... dahlah umah dpn jalan datin halimah yang memang xpernah lengang...
Memang kenangan yang memang tak bleh aku lupakan....
Selain tu ada lagi peristiwa yang memang akan aku ingat sentiasa ingat....
Terima Kasih Tuhan..
kerana memberi aku peluang sekali lagi untuk merasai kehidupan di dunia ini...
Mungkin ramai yang x mengetahui bahawa aku hampir mati lemas di Pangkor 8 tahun yang lalu...
tapi Tuhan masih memberi aku peluang.. dalam masa dibawa arus tu, yang hanya terbayang di mataku hanya wajah emak... terbayang dosa2ku yang tak sempat kucuci.... aku pasrah... aku sempat mengucap dua kalimah syahadah...dalam hatiku hanya berharap.. jika begini matiku.. aku cuma berharap mayatku akan ditemui dan dikebumikan di kampung halamanku... hanya air mata sahaja yang menitis...
Tapi Tuhan sesungguhnya mengujiku... seseorang telah menyelamatkanku... Terima Kasih Tuhan... kerana memberi aku kesempatan untuk melalui saat2 bahagia bersama orang2 yang aku sayangi.....

Moga diusia ini.. aku akan terus matang, dilimpahi dengan rezeki yang halal... dikelilingi orang2 yang aku sayangi... dapat mengurangkan perangai yg xelok dan diganti dengan perangai yang lebih elok... Ameen....


6 comments:

idasm said...

selamat hari lahir. happy besday buat dhan. unik tol nama dhan ni.. masa mula2.. tengok nama ni.. ingatkan tuan punya blog lelaki.. rupanya pompuan.. hehe..

semoga murah rezeki, panjang umur, dan bahagia selalu. semoga memberi seribu erti buatmu.

(tak sangka kita lahir bulan yg sama.. hehe)

dhan... terkelu bila baca kisah dhan lemas tu.. rasa seriau sekejap. syukur dhan selamat...

che ann said...

hapy besday han..

apa2 pun..Allah lebih mengetahui..masih lagi memberi peluang...hargai lah peluang yang diberikan itu..

dhan said...

thanks k.ida...
actually name tu adik bongsu dhan yg panggil.. pastu rasa cam lain... so terus lekat.. tapi dulu ejaannya dehan.. tapi bile dah dikomersialkan.. (statement x ingat :p) jadilah dhan...

kak..
sampai skrg kak sy cam fobia sket ngan laut.. tapi dah kurang sketlah...
akak lahir bape hb?

dhan said...

k.nida: thanks...
dhan mmg bersyukur sgt dgn kehidupan yg ada ni...

Qimy said...

selamat hari tua my fren..

kalo aku mati dulu, ko ampunkan dosa3 aku tau..huk3..

semoga dilimpahi keberkatan dr Allah sentiasa..

dhan said...

akhirnya sempat gak aku sebaya ngan ko... hu3x

Thanks my fren