Follow Me

Tuesday, November 3, 2009

Waktu yang Perit

Lamanya xmenulis... bergosip.. rindunya dgn kawan2... terasa banyak yang tertinggal...
Sebenarnya bukan sengaja xmenulis.. tetapi lepas raya macam2 masalah yang timbul... dugaan..

Bila dah lama xbukak blog.. xbukak facebook...banyak citer yang xtau...Sebenarnya aku tetiba diserang penyakit yang ntah apa puncanya dan xtau apa ubatnya... xtaulah penyait tu datang berturut2 lepas marghrib... bile kena badan jadi seram sejuk dan lemah.. sampai xleh nak jalan.. aku lepak jelah kat umah.. sok pagi blehlah keje cam biasa.. (sebenarnya buat2 sihat)....

Selang beberapa minggu, penyakit yang bertepek kat kaki aku tuh mula menunjukkan belang... membengkak.. menanah.. sampai xleh jalan... sentiasa kena pakai kasut.. kalau pakai selipar alamatnya memang xleh bergerak... air mata yang kuar jangan cakaplah... Dugaan ni datang pada waktu aku benar2 hilang arah... ntah mungkin dalam proses menyucikan dosa...

Buat kawan2 doakan aku sentiasa sihat... moga aku terus tabah menjalani hidup ini.. Amin




8 comments:

Marriatyi Morsin said...

Rehan ko dh pi jumpa doktor pakar ke pasal kaki ko tu...ko kena ingat duit boleh cari, tp kesihatan x boleh cari kawan...ko pilah jumpa doktor pakar...lebih menjurus doktor kulit...

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

patut dah lama tak berblog dhan? dhan okay ke skrg ni? doctor cakap apa? harap2 dhan cepat sembuh dan dilindungi ALLAH. Amin..

sayang said...

salam kak..
maafkan sy kak..saya dpt msg akak aritu..tp x bls time tu sbb x de kredit..lepas tu skrng, sy tgh sibuk final exam..

saya doakan smg akak dikurniakan kesihatan yang baik

Allahumma 'aafini fi badanii, Allahumma 'aafini fi sam'ie, Allahumma 'aafini fi basori.

"Ya Allah, sihatkanlah badanku, pendengaranku dan penglihatanku.

Teja said...

Han, x sihat rupanya. Ingat ko sebok... x sampai ati nak kacau. Banyak2 bersabar dan semoga cepat ko jumpa ubatnya. Insya Allah...

Qimy said...

rehaaaaaaaaaaaaaaannnn!!!

windu tol ngan ko..

ish3 camne leh kaki ko tetiba sakit? ko tepijak menda? take care..semoga cepat sihat..

dhan said...

maity:aku dah jumpa pakar kulit.. tapi dia just bagi ubat sapu dan tahan sakit.. sedangkan kaki aku dah bernanah2 dah...

k.yati: thanks... dhanpun dah xsanggup nak tgk kaki ni... ngeri n geli.. cam meletup2 jer...

adik: thanks atas doa awak... good luck sis take care...

teja: walaupun terdengkut2 aku still g kedai hari2.. tapi xleh diri lama... lagipun pc aku xsihat... so aku jarang online... nipun kat cc

Qim: kaki aku ni dah menderita 7tahun.. tapi seminggu dua ni dia makin teruk dan menanah2... yerk.. geli tgk..

sherin said...

dhan..rindunye..ko sakit rupenye..sakit pe ni smpn lame2
ko jgn smpn lame n jgn lanyak jek kaki ko tu beb..b'ubat la btul3
aku doakn ko cpt sembuh..amin..take care!

idasm said...

o dhan tak sihat rupanya. kesian dgr citer dhan ni. mesti kaki dhan tu terukkan. bawaklah berubat yea. kalau boleh jumpa dr. pakar. kesihatan penting dhan. tabahkan hati yea. akak doakan dhan cepat sembuh yea...