Follow Me

Wednesday, November 14, 2012

1433H yang Telah Berlalu.....

Maghrib tadi bermulalah tahun baru 1434H, bila bermuhasabah diri.. terasa malunya aku pada Sang Pencipta... xbanyak yang aku kerjakan sebagai tanda taatnya pada perintah Allah... Aku sering berfikir, adakah amalanku selama ini diterima Allah.. Adakah aku ini benar2 ikhlas mengerjakan suruhan Allah.. Kadangkala aku sendiri tiada jawapannya,,
tetapi aku cuba buat seikhlas mungkin... aku berharap semua ibadahku yang sedikit itu diterima Allah dan semua dosa dan khilafku itu diampuni Allah...
Aku tau kadangkala hati ini sering terbuai2 dengan godaan syaitan.. kadangkala aku xmampu untuk menghindarnya,, tapi aku akan cuba sedaya mungkin...
Ya Allah...
Aku benar2 berharap semoga Engkau menunjukkan jalan yang lurus... Engkau tetapkanlah hati aku ini agar sentiasa patuh dan taat perintahMu Ya Allah...
Sebenarnya aku takut dengan azabMu Ya Allah tetapi kadangkala aku leka dengan nikmat duniawi... Semoga 1434H ini menjadi permulaan yang terbaik untuk aku memulakan langkah yang baru...
Amin Ya Rabbal Alamin....




1 comment:

Irwan Sosiawan said...

tidak terasa 3 bulan sudah berlalu sejak tahun baru Hijriah...